دانلود فایل(بررسی روش های آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت)

بررسی روش های آرام سازی روان و دستیابی به موفقیتبررسی روش های آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت|30015886|bnd40261941|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان بررسی روش های آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 13







استرس یک واکنش طبیعی بدن در بر خورد با هر عامل بیرونی است که باید ياد بگیریم چطور آن را کنترل و اداره کنیم نه اینکه با آن به مقابله و نزاع بپردازیم. در مثال اگر شما به دیدار بتني برسید ، آيا برای گذر از آن سعی در تخریب آن دارید؟ یا اينکه برای گذشتن از آن باید فکر کرده و بهترین راه حل را یافته و از کنار آن بگذاریم و به سلامت به سر منزل برسیم. اگر استرس کنترل بشود حتّی میتوان گفت بسیار مفید است و باعث هوشیاری و بیداری انسان در بر خورد و مواجه با موارد مختلف زندگی است.



و نبودن آن نه تنها خوب نبوده بلکه باعث رخوت و سستی در شخص می گردد . بسیاری از اشخاص استرس را با اضطراب اشتباه گرفته و یا یکی فرض مي كنند و بر این باورند که استرس همان اضطراب است .در حالیکه چنين نیست. استرس واكنش طبیعی بدن به عوامل بیرونی است که اصلاً بیماری به حساب نمی آید و اداره آن باعث رشد و تعالی در انسان میشود در حالیکه اضطراب یک نوع بیماری است و نه تنها باعث رشد نمی شود.بلکه به انسان از لحاظ جسمی و روحی صدمات جبران نا پذیری میزند. یعنی در واقع میتوان گفت استرس منطقی که در فرد وجود دارد اگر کنترل نشود و گسترش بیاید بدنبال خود اضطراب و بیماری رابه همراه می آورد که دیگر مطلوب نبوده و صدمات ويرانگري را چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ روحی و فکری ایجاد می کند.



استرس بدنبال خود حالت هايي را ایجاد میکند که به 3 مرحله تقسیم میشود:



1 ) اوّلین مرحله هشدار است و آن ،آمادگي است که بدن براي مقابله با مورد پیش آمده ایجاد میکند.مثل : تعرق که در اکثر اعضای بدن در این حالت ایجاد میشود و یا تحریکي که در پياز موها ایجاد میشود و یا با بالا رفتن ضربان قلب و تعداد نبض و یا تغییر صدا و یا لرزش دستها.



2 ) دومین مرحله، خون رسانی است كه بدن ، اتوماتیک وار در این مرحله ، كار خون رساني بيشتر به اعضاء را انجام میدهد که از جمله آن میتوان به بر افروختگی صورت و چشمها و گوشها اشاره کرد و یا طبش قلبی که در افراد ایجاد میشود. به عبارت دیگر در این مرحله بدن بطور عمومی بسیج میشود تا تمامی اعضا را در جهت مقابله با مشکل روی داده آماده نگه دارد.



3 ) سوّمین و آخرین حالت، فرسودگی و خستگی است. در این مرحله است که بدن بواسطه انرژی زیادی که در دو مرحله قبلی صرف کرده کم کم حالت خستگی یافته و مقاومت خود را نیز به مرور از دست می دهد. چنانچه می بینیم در موارد استرسها ئیکه طولانی مدّت و ادامه دار هستند، بدن دیگر توان خود را از دست داده و دیگر نمی تواند مقاومت چندانی در برابر چه عوامل مضّر بیرونی و چه درونی داشته باشد و همین امر منجر به فعالیت بسیاری از باکتریها و ویروسهایی میشود که تا بحال فرصت فعالیت نداشتند و شاید برای خودتان پیش آمده و یا با افرادی بر خورد داشته اید که بدنبال استرسها و اضطرابهای که داشته اند دچار طبش قلب ، ریزش مو ، بي خوابي ، ضعف و لاغری ، رنگ پریدگی ، بی حالی ، بروز سرماخوردگی ، تب خال ، آنفولانزا ، و....شده اند. و یا در استرس و اضطرابها ئی که برای چند ماه و چند سال طول میکشد حتی میتواند منجر به بیماریهای بسیار مشکل تر و حادتر و حتی خطر ناک مثل : MS و یا سرطان شود.چرا که با کم شدن مقاومت بدنی و بدنبال آن ، بدن قدرت مقابله با عوامل و بیماریها را از دست میدهد و تمامی عوامل مضر برای سلامتی بدن عرصه فعالیت و جولان می یابند. پس در می یابیم که کنترل استرس و در ادامه آن مقابله با اضطراب چه قدر حائز اهمیت بوده و برای شخص حیاتی میباشد. در ادامه راههای کلیدی کنترل استرس و مقابله با اضطراب بصورت موردی بیان میشود. مواردیکه در ابتدا آورده شده مواردی است که بصورت آنی ولحظه ای و کوتاه مدت جواب میدهد و بهتر است در بر خورد ، ابتدا این نکات را رعایت کنیم:



1 ) نفس عمیق بصورت دم و بازدم . از مواردی است که به گردش خون بیشتر و اکسیژن رسانی بهتر کمک زیادی میکنید و در این موارد بسیار کار ساز است.



2 ) شمارش و شمارش معکوس . از یک تا صد را سعی كنيد بصورت آرام بشمارید و بالعكس آن را سپس انجام دهید. این از مواردی است که به تمرکز و آرامش کمک می کند.